• 001
  • 002
  • 003

DSC 0106W tym roku na wycieczkę krajoznawczą wybraliśmy się do dwóch pięknych miast: Ciechocinka – najsłynniejszego Polskiego uzdrowiska oraz Torunia – pięknego miasta nad Wisłą.

Pierwszego dnia, po przyjeździe zakwaterowaliśmy się w hotelu Teodorka i po krótkim wyruszyliśmy na pierwsze spotkanie z miastem. Park zdrojowy zachwycił nas mnóstwem kolorowych kwiatów, rzadkimi okazami drzew i pięknymi fontannami. Plan drugiego dnia wycieczki zakładał bliższe poznanie Ciechocinka i jego obiektów. Pierwszym puntem były obowiązkowo Tężnie – trzy drewniane obiekty będące unikatową konstrukcją służącą do odparowywania wody z solanki, która posiada właściwości lecznicze. Przyjemnie czas spędziliśmy na ternie parku tężniowego dużego kompleksu zieleni położonego między tężniami o walorach rehabilitacyjno – wypoczynkowych. Na terenie Parku podziwialiśmy największą formę kwiatową - zegar kwiatowy. Podczas całodniowego spaceru zobaczyliśmy wszystkie najważniejsze obiekty architektoniczne miasta: Uzdrowisko, Pijalnię Wód Mineralnych, Amfiteatr, Łazienki, Aleję Gwiazd, Fontannę Jaś i Małgosia, Fontannę Grzybek i Dworek Prezydencki z 1930. Trzeciego dnia wyruszyliśmy do Torunia. Wczesnym rankiem spotkaliśmy się z przewodnikiem nad Wisłą przy szkole marynarskiej, który zaprosił nas na długi spacer po mieście Kopernika. Zwiedzanie zaczęliśmy od Krzywej Wieży, pod którą mimo wielu prób nie udało się stanąć prosto. Dalej były stare mury obronne, rynek staromiejski, Dom Mikołaja Kopernika, Ratusz z dziedzińcem, Katedra, Pomnik Mikołaja Kopernika, Zamek Krzyżacki i Teatr Baj. Zrobiliśmy paręnaście ładnych kilometrów. Przyjemnym zakończeniem dnia były warsztaty wypiekania pierników w Piernikarni Mistrza Bogumiła. Każdy, zgodnie z recepturą średniowieczną własnoręcznie zrobił piernik dekoracyjny tzw. gościniec. Smakowaliśmy też tradycyjnych wypieków. W ostatnim dniu pobytu znów delektowaliśmy się spacerami po Ciechocinku, poszukiwaliśmy pamiątek, kosztowaliśmy miejscowych deserów i zauroczeni widokami wróciliśmy do Gostynia.
4-dniowy wyjazd zorganizowało Stowarzyszenie Ja też pomagam we współpracy ze Środowiskowym Domem Samopomocy w Gostyniu w ramach projektu "Miejsca, których nie znamy" dofinansowanego przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu.